2010(e)ko irailaren 29(a), asteazkena

Balcón de los buitres - Irurtzun

Hau izan da urteko lehena. Aurpegi berriak ikusi ditugu era. Pozten gara, eta espero dugu datorren ateraldietan gurekin berriro izatea. Hona hemen argazki batzuk, eta ondoko estekan, picasakoan, gehiago ikusi ahal izango dituzue.

Agur bero bat.

Nuevo curso, nuevas caras...esto promete!!! Aquí tenéis unas pocas fotos de ese día. Para ver más pinchar en el enlace de Picasa, a la derecha, donde están colgadas fotos de las salida.

Agur bero bat

BALCON DE LOS BUITRES (IRURTZUN)

Ibilbide honek behatoki bikaina eskaintzen du eta handik honakoak ikusi ahal izanen ditugu: Arakil ibaiaren bidea, haitzak eta Biaizpea, sai arreen koloniak, haitzetako hegaztiak, eta bertako haritzez (Quercus Humilis) osatutako hariztia. Garaiera alde ertainekoa (252 metro), zaldiz edo mendi bizikletaz egiteko aukera dago.

Luzera: 4,45 kilometro. Denbora: Ordu bat eta 45 minutu.

0. kilometroa , Irurtzun (496 metro): "Plazaola" tren zaharraren geltokia zegoen ordokitik abiatu. Ur-biltegiraino igotzen den errepidetik gora jarraitu.

10 minutu - 0,400. kilometroa, ur-biltegia (530 metro): Pistan barrena burdinazko langa batera iristen da. Langa igaro eta eskuineko bidea segi, soilguneetan barrena eta txaradi artean doana.

20 minutu - 0,910. kilometroa, bidegurutzea (600 metro): Eskuineko bidea Trinitatearen ermitara doa. Ezkerreko bidetik segi. Txaradi artean bidean gora eginez, langa bateraino iristen da. Gainditutakoan bideak ezkerrera egiten du eta hariztian sartzen da. Geroxeago haritz zahar eta bakartien artean igotzen da baltsa zaharreraino.

45 minutu - 1,55. kilometroa, Saien Balkoia (726 metro): Hemendik gainbehera hasten da "Orazulo" izeneko basoan sartuz, pista bateraino eramanen gaituen bidexka batean barna. Pistan behera jarraitu errepideraino.

Ordu bat eta 30 minutu - 3,290. kilometroa, Plazaola tren zaharraren bidea (477 metro): Biaizpeko harratean gaude. Asfaltotik tunela igaro eta ondoren ezkerreko pistatik segitzen da, beste tunel batetik igaro eta gero, abiapuntura eramanen gaituena.

Ordu bat eta 45 minutu - 4,450. kilometroa, abiapuntuaren ordokia (496 metro).

ERDERAZ

Este itinerario ofrece un mirador excepcional sobre la cuenca del río Araquil, los roquedos y las "Dos Hermanas", las colonias de buitres leonados, la avifauna rupícola del lugar y el bosque de roble autóctono (Quercus humilis). Con un desnivel medio (252 metros) existe la posibilidad de recorrerlo en B.T.T. o a caballo.
Distancia: 4,45 Kilómetros. Tiempo: 1 hora 45 minutos.
Kilómetro 0, Irurtzun (496 metros): Partir desde la explanada en la que se ubicó la desaparecida estación del ferrocarril "Plazaola". Seguir por la carretera que asciende hasta el depósito de aguas.
10 minutos - 0,400 kilómetros, Depósito de Aguas (530 metros): Por pista se llega a una langa (portillo) de hierro. Cruzando la langa se sigue el camino de la derecha que transcurre entre rasos y monte abajo.
20 minutos - 0,910 kilómetros, Bifurcación de caminos (600 metros): El camino de la derecha se dirige hacia la Ermita de la Trinidad. Seguir por el camino de la izquierda. Subiendo entre monte bajo se llega a un portillo. Al cruzarlo el camino da un giro a la izquierda internándose en el Robledal. Poco después se asciende entre solitarios y viejos robles hasta la antigua balsa.
45 minutos - 1,55 kilómetros, Balcón de los Buitres (726 metros): Desde aquí comienza el descenso internándose por el "bosque de Orazulo", por un sendero que nos llevará hasta una pista. Seguir la pista descendiendo hasta la carretera asfaltada.
1 hora 30 minutos - 3,290 kilómetros, Trazado del Antiguo Ferrocarril Plazaola (477 metros): Nos encontramos en el Paso de Dos Hermanas. Por asfalto se cruza el túnel y luego a la izquierda se sigue una pista, que después de cruzar otro túnel nos llevará hasta el punto de partida.
1 hora 45 minutos - 4,450 kilómetros, Explanada punto de partida (496 metros).